東京大学教養学部卒(1999年)
株式会社東急エージェンシー(1999-)、ルイ・ヴィトンジャパン株式会社(2002-)、ギャップジャパン株式会社(2007-)でマーケティング業務(宣伝・広報、セールスプロモーション)に幅広く携わる。
ギャップジャパン株式会社において、マーケティングの実務経験を生かして社内外に向けた性的マイノリティ(LGBTQ)施策を立ち上げた実績がきっかけとなり、日本初の同性パートナーシップ制度を導入した渋谷区で、男女平等・ダイバーシティ推進担当課長として性的マイノリティを含めたジェンダー平等推進に取り組む(2016-2022)。
現在は株式会社ダリアにて取締役(マーケティング担当)に就任する一方、合同会社NOMB(のむ)を立ち上げ、企業や行政のマーケティング及びD,E&I推進支援も行っている。
Having worked broadly in marketing (advertising, sales promotions) for Tokyu Agency Inc., Louis Vuitton Japan K.K., and Gap Japan K.K., Ryutaro NAGATA promoted gender equality—including equality for sexual minorities—as Promotional Director for Gender Diversity and Equality at the Shibuya City Office.
Currently he serves as a marketing executive for Dalia Incorporated, and has also established his own company NOMB LLC. He provides advisory support for business marketing and strategic D&I (diversity and inclusion) activities.